Er is iets mis! - Pakket retourneren

 

RETOUR

Niet tevreden over je product?  Is het stuk? Dat is niet zo prettig.  Dat gaan we oplossen.  Hoe we dat doen leggen we hieronder uit.

  • Ga niet zomaar iets terugsturen, volg onze instructies.
  • Zo kan je de retourstatus stap-voor-stap volgen in je klantenaccount.

MAG HET TERUG?

Ik heb me bedacht (retourzending volgens het herroepingsrecht)

Niet blij met je aankoop?  Stuur het terug binnen veertien dagen na ontvangst.  Graag wel originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).  Dus bekijk het product zoals je bij ons in de winkel zou doen.  Voorbeeld: haal de kookpot uit de doos, scheur de verpakking niet dolenthousiast stuk en bekijk hem van alle kanten, maar neem hem niet in gebruik.  Twijfel je nog?  Neem contact met ons op.  Dan bekijken we samen hoe we je kunnen verder helpen.

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen.  Die kun je niet terugsturen.  Zoals hygiënische producten, downloadbare artikelen of verbruiksartikelen waarvan de verzegeling is verbroken of waarvan de verpakking is opengemaakt, zoals bijvoorbeeld detergenten.  Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen worden ook niet teruggenomen.  Te laat geretourneerde producten worden niet meer aanvaard volgens het herroepingsrecht.

Neem contact met ons op als je twijfelt of jouw product terug mag.

 

Mijn product is stuk (retourzending in functie van een herstelling)

Je hebt al een tijdje met plezier gebruik gemaakt van je aankoop, maar plots is er iets mis.  Je hebt nood aan een herstelling, of misschien wel een vervanging onder garantie.  Ook hiervoor kan je ons retourportaal gebruiken.  Zorg alvast voor een stevige verpakking zodat je product niet verder beschadigd wordt tijdens de terugzending.

 

RETOURPORTAAL

Ga in je klantenaccount naar "bestelgeschiedenis en details", klap de gewenste bestelreferentie open en vink het artikel aan dat je wenst te retourneren.  Geef een beknopte omschrijving van het probleem en klik op "maak een RMA nota".  Wacht onze verdere instructies af vooraleer je het pakket terugstuurt. Verstuur je retour pas na ontvangst van ons bericht "Wacht op pakket".  Verpak het stevig zodat het zonder beschadigingen toekomt.

Je kan dan een retouropdracht starten vanaf deze link.

 retourproces

HOE GA JE TE WERK EN WELKE GEGEVENS HEB JE NODIG?

  • Klik op "Start een retourproces".
  • Start een retourprocess.
  • Geef je postcode en tracking nummer of de bestelreferentie in (het tracking nummer vind je terug in onze e-mail "uw pakket volgen").
  • Kies het te retouneren product en kies een reden van retour
  • Kies een afleverpunt waar je het retourpakket wenst af te geven.
  • Kijk alles zorgvuldig na en bevestig de retour. Opgelet, na deze stap is er geen wijziging meer mogelijk!
  • Print het retourlabel, verpak het retourproduct zorgvuldig en stevig zodat het zonder beschadigingen terugkomt.
  • Lever het retourpakket zo snel als mogelijk af in het gekozen afleverpunt.

We houden je verder op de hoogte van de afwikkeling van de retour.  Is je retour in orde volgens de voorwaarden hierboven beschreven mag je de terugbetaling verwachten binnen ±7 dagen.

De terugbetaling omvat de aanschafprijs van het teruggestuurde artikel (onder de voorwaarden hierboven gesteld) en de betaalde verzendkost (niet van toepassing bij een gedeeltelijke terugsturing van je aankoop) min de kost van de terugbezorging die door ons wordt voorgefinancierd.